Bestilling og levering
Aftaler med Wellvita ApS indgås på dansk. Wellvita leverer i Danmark dog ikke Færøerne og Grønland. Samtlige priser angives i DKK og er inklusive moms og andre afgifter. Alle priser kan opdateres løbende. Alle forsendelser tillægges 39 kroner i porto og forsendelse. Wellvita benytter danske distributører, og du kan forvente at modtage dine produkter i løbet af en til to hverdage.
Har du ikke modtaget din bestillingen inden syv hverdage efter din bestilling, beder vi dig kontakte kundeservice på telefon 8230 3040 mandag til fredag mellem klokken 8 og 16 eller på mail: kundeservice@wellvita.dk. Abonnementet fungerer som et individuelt tilpasset abonnement uden bindingstid, opsigelsesperiode eller købsforpligtelse.
Om lægemidler
Wellvita har Lægemiddelstyrelsens tilladelse til at forhandle visse håndkøbslægemidler. Der gælder særlige regler for salg af håndkøbslægemidler, og du bedes derfor være særligt opmærksom på følgende: Ved accept af vores handelsvilkår bekræfter du, at du ved køb af håndkøbslægemidler hos Wellvita er fyldt 15 år. Generelt er aldersgrænsen for håndkøbsmedicin 15 år. Men der er tillige en 18 års aldersgrænse for køb af svage smertestillende lægemidler, der forhandles i detailhandelen uden for apotekerne. For håndkøbsmedicin, der indeholder acetylsalicylsyre, ibuprofen og/eller paracetamol, de såkaldte svage smertestillende lægemidler, gælder en aldersgrænse på minimum 18 år.
Wellvita kan til et hvert tidspunkt afvise en kundes ordre på håndkøbslægemidler, såfremt den samlede ordreafgivelse overstiger 1 pakke pr. 24 timer af lægemidler, som i "Medicinpriser" er mærket HX (f.eks. præparater der indeholder paracetamol og ibuprofen).
Bemærk: Lægemidler tages ikke retur, da der gælder særlige kvalitetskrav for lægemidler.
Abonnementsservice
Vores produkter er forskelligt sammensat. Alligevel kan man generelt sige, at for de fleste produkter er det afgørende, at du tager produktet regelmæssigt og over længere tid, hvis du vil opnå den bedste effekt. Hvor lang tid, du skal indtage produktet, kan variere fra produkt til produkt. Vores erfaringer fortæller os, at den største tilfredshed hos vores kunder opnås, hvis de lykkes med at tage produktet regelmæssigt og over længere tid. Undervejs i abonnementet vil vi derfor gerne - som en del af vores service - kontakte dig på telefon og/eller mail med henblik på at støtte dig i anvendelsen af produktet.
Ansvar
Wellvitas produkter lever op til de danske myndigheders krav. Wellvita påtager sig produktansvar over for dig ifølge gældende lovgivning. Wellvitas erstatningsansvar er ved alle erstatningskrav begrænset til et beløb svarende til prisen på den vare, som du har købt.
For at bestille
Du skal være fyldt 18 år for at kunne handle hos os. Introduktionstilbuddet gælder kun for nye kunder. Efterfølgende bestillinger vil blive faktureret til normal pris.
Betaling
Når du bestiller hos Wellvita, vil du blive tilbudt forskellige betalingsmetoder i forbindelse med afslutning af din ordre. Det er kun de tilbudte betalingsmetoder, der kan benyttes.
Betaling via girokort/faktura
Når du bestiller en vare hos Wellvita, kan du vælge at modtage en faktura/girokort sammen med din ordre. Du har 14 dages betalingsfrist fra fakturadatoen.
Betaling af faktura:
Du kan betale din faktura her på hjemmesiden.
Betaling med kreditkort/betalingskort og andre online-betalingsmetoder
Onlinekøb med betalingskort afsluttes ved 2-faktor-godkendelse: Der er pr. januar 2021 kommet nye EU-regler ved onlinekøb med betalingskort. Det betyder, at køb med betalingskort skal godkendes med enten NemID/MitID eller en engangskode via SMS samt personligt kodeord.
For din sikkerhed er alle transaktioner krypterede
Vi garanterer, at dine oplysninger behandles fortroligt. Al information sendes krypteret og er dermed beskyttet.
Vi trækker først beløbet, når din ordre er sendt til dig
Såfremt transaktionen godkendes, reserveres beløbet med det samme, og du vil modtage en ordrebekræftelse på e-mail. Beløbet vil blive trukket fra din konto, når vi afsender din ordre.
Min betaling godkendes ikke
Såfremt en online-betalingsmetode ikke godkendes, vil dette, samt rettidig betalingsdato, fremgå af den faktura der sendes sammen med din bestilling. Kontakt din bank eller kortudsteder, hvis du har spørgsmål til dette.
Hvis der sker en fejl, eller betalingen afbrydes, vil ordren ikke gå igennem. Er du i tvivl, om din ordre er gået igennem, så kontakt kundeservice.
Opret betalingsaftale
Når du i forbindelse med en online bestilling, vælger betaling af et bestilt abonnement, med en af de tilbudte online-betalaingsmetoder, giver du samtidig samtykke til, at vi automatisk må trække fremtidige beløb fra den angivne konto. Vi trækker beløbet samme dag, som vi sender leveringen til din angivne adresse.
Stop af betalingsaftale
Din betalingsaftale stopper automatisk, når du opsiger dit abonnement på produktet/produkterne. Det betyder, at du ikke behøver foretage andet end at opsige din levering. Betalingsaftalen annulleres med denne handling.
Opsigelse af abonnement:
Du kan opsige dit abonnement her.
Manglende betaling
Udebliver en betaling, fremsender vi betalingspåmindelse/rykker til dig. Såfremt du har oplyst mailadresse til os, vil de to første emails, hhv. påmindelse og rykkerskrivelse, blive sendt til angivne adresse. 3. og sidste rykkerskrivelse, som er en inkassovarsel, fremsendes med brevpost/PostNord. Denne rykker pålægges rykkergebyr på 99 kr. i overensstemmelse med dansk ret. Såfremt betaling efter inkassovarsel ikke er os i hænde senest på forfaldsdatoen, forbeholder vi os retten til, uden yderligere varsel, at overgive sagen til inkassoinddragelse. Vi gør opmærksom på, at der vil tilkomme ekstra gebyrer ved inddrivelse gennem inkassobureau.
Fortrydelsesret
Ved køb af kosttilskud på Wellvitas abonnement har du 14 dages fortrydelsesret på den 1. levering. Håndkøbslægemidler er undtaget fortrydelsesretten. I henhold til lovgivningen må der ikke sælges lægemidler, som er returneret fra en anden kunde. Disse skal bortskaffes. Vi betragter derfor håndkøbslægemidler for 100 % værdiforringede fra det øjeblik, du modtager varen.
Ved abonnement er efterfølgende leveringer ikke omfattet af fortrydelsesretten. Ønsker du at holde pause eller opsige din aftale om abonnement, skal du meddele Wellvita dette, så vi ved at vi skal stoppe forsendelsen til dig. Afmelding kan ske ved henvendelse til kundeservice på telefon 8230 3040 eller på www.wellvita.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Når det drejer sig om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis, gælder fristen fra den dag, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Fortrydelsesret som en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selv om de er købt i én ordre. Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Udøvelse af fortrydelsesretten
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail til: kundeservice@wellvita.dk, telefonisk på: 82 30 30 40 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Varer returneres/afleveres til
Wellvita ApS
Energivej 4
6700 Esbjerg
Du skal vedlægge fakturaen (eller anden dokumentation for dit køb hos os), når du returnerer varen. Ved returnering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varerne, indtil vi har modtaget og godkendt din returnerede vare. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace-nummer.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, eller pakker som skal afhentes i pakkeshop.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand ved returnering
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbagebetalt. Beløbet, du kan få tilbagebetalt, afhænger af varens handelsmæssige værdi. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne betalt tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Refusion af udgifter
Hvis du gør brug af din fortrydelsesret og opfylder krav om varens stand i forbindelse med returneringen, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger. Uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har fået din pakke retur, eller vi på anden måde er informeret om din fortrydelse af den indgåede aftale. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Bemærk
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
- Du har brudt plomberingen / taget varen i brug
- Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
- Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
- Du ikke har fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.
Reklamationer
Ved reklamationer gælder købelovens mangels- og reklamationsregler. Du har 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at hvis varen er behæftet med en mangel, kan du enten få varen ombyttet eller pengene tilbage - afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten begrænses af varens naturlige holdbarhed.
Du skal reklamere hurtigst muligt, efter at du har opdaget en fejl/mangel. Kontakt kundeservice enten pr. mail på kundeservice@wellvita.dk eller via telefon på 8230 3040. Du kan også benytte denne reklamationsformular.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger for at sende varen retur til os, ifølge gældende priser fra PostNord. Er reklamationen ikke berettiget, skal du selv betale alle fragtomkostninger. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage samt at få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varen indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inklusive oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace-nummer.
Vi modtager ikke pakker/breve sendt pr. efterkrav eller til afhentning i pakkeshop.
Ændringer
Wellvita kan ensidigt ændre disse købsvilkår. Ændringer træder først i kraft 14 dage efter, at du har modtaget de ændrede købsvilkår enten sammen med en levering eller pr. post eller e-mail.
Såfremt det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende din klage til:
Klageadgang
Nævnenes Hus
Toldboden, 2 8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Hvis din klage drejer sig om eksempelvis fejludlevering af medicin eller mangelfuld rådgivning om lægemidler, kan du indgive en klage til:
Styrelsen for Patientsikkerhed
Islands Brygge 67
2300 København S
Telefon: 72 28 66 00
E-mail: stps@stps.dk
Klageadgang inden for EU
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr
Databehandling
Når du køber et produkt på hjemmesiden, indsamler vi oplysninger om dig. Der er tale om navn, adresse, e-mailadresse, telefonnr., oplysninger om hvilke produkter du køber og eventuelt har returneret. Oplysningerne indsamles med det formål at kunne levere produkterne til dig. For yderligere information se Wellvitas privatlivspolitik.
Standardfortrydelsesformular
Her kan du finde vores standardfortrydelsesformular.