Spørgsmål og svar

Vi hjælper dig gerne med at besvare alle dine spørgsmål.
Herunder finder du de oftest stillede spørgsmål og svar.
Hvis du har andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.
Vi er sidder klar ved telefonerne alle hverdage fra kl. 8.00 til 16.00

Abonnement

  • Hvad er et abonnement?

    Abonnement betyder, at du automatisk modtager en ny forsendelse af dit produkt, før æsken er tom. Med et abonnement har vi gjort det nemmere for dig. På den måde kan du tage dit tilskud hver dag uden selv at skulle bestille en ny æske, når den gamle slipper op. Denne tjeneste betyder, at du ikke risikerer at løbe tør for tabletter.

  • Jeg har for mange/for få tabletter. Hvad gør jeg?

    For at kunne give dig en god service er det vigtigt, at du informerer os, hvis der er ændringer i din daglige dosis. Tag venligst kontakt til kundeservice, så vi kan tilpasse kommende leveringer til dit behov.

  • Kan jeg modtage leveringen/produktet tidligere?

    Ja, selvfølgelig. Hvis du ønsker at modtage et produkt tidligere end normalt, f.eks. hvis du skal på ferie, så fortæl os det så hurtigt som muligt, og vores medarbejdere i kundeservice vil tage sig af det. Vær opmærksom på, at leveringstiden er 1-2 hverdage.

  • Hvordan kan jeg opsige mit abonnement?

    Du kan nemt opsige dit abonnement på hjemmesiden under Mit Wellvita [link mangler]. Du kan også kontakte kundeservice på tlf: 82 30 30 40.

  • Kan jeg ændre mit abonnement?

    Ja du kan sagtens ændre dit abonnement. Ring til vores kundeservice på tlf. 8230 3040, de vil tilrette dit abonnement til dit behov.

  • Kan jeg have flere abonnementer på en gang?

    Ja, du kan have alle de abonnementer du ønsker.

  • Påvirker en prisstigning min pris på abonnementet?

    Nej, din pris på et eksisterende abonnement, vil ikke være påvirket af en eventuel prisstigning. Opsiger du produktet, og ønsker at genoptage abonnementet igen, vil du dog skulle betale den nye pris.

Levering

  • Hvor lang er leveringstiden?

    Hos Wellvita er der dag-til-dag-levering. Bestiller du inden kl. 14.00 på en hverdag, sender vi varerne samme dag, så du modtager dem dagen efter. Bestiller du efter kl. 14.00 eller i weekender og helligdage, sender vi din bestilling den førstkommende hverdag.

  • Betaler jeg for fragt?

    Ja, porto/forsendelsesgebyr koster 39 kr.

  • Jeg har ikke modtaget min pakke efter 1-2 hverdage. Hvad gør jeg?

    Vi er kede af at høre, at du ikke har modtaget din pakke inden for det lovede antal dage. Har du ikke modtaget din pakke indenfor 5 hverdage, så kontakt venligst vores kundeservice på tlf: 82 30 30 40 eller email: kundeservice@wellvita.dk. Så vil vi kontakte leverandøren og finde fejlen så hurtigt som muligt.

  • Kan jeg følge pakken via Track & Trace?

    Ja.

  • Mit Track & Trace-nummer virker ikke. Hvad er der galt?

    Højst sandsynligt ingenting. Hvis du lige har modtaget mailen, er det muligt at distributøren endnu ikke har scannet pakken. Prøv igen senere. Hvis det efter nogle dage stadig ikke virker, så tag kontakt til vores kundeservice på tlf. 82 30 30 40, og vi vil tage os af problemet sammen med distributøren.

  • Jeg får flere produkter fra jer, kan de sendes sammen?

    Ja, du skal blot kontakte vores kundeservice, så kan i sammen aftale hvornår en samlet levering er passende for dig.

  • Hvorfor leveres mine produkter ikke sammen?

    Leveringstidspunkt afhænger af bestillingstidspunkt og hvilket produkt du har bestilt. Men kontakt vores kundeservice, så hjælper de gerne med at tilrettelægge et hensigtsmæssigt leveringstidspunkt for dig.

  • Kan i levere til en anden adresse?

    Ja, ønsker du leveret til en anden adresse, også hvis det bare er for en periode (sommerferie måske) - så kontakt vores kundeservice, det vil sørge for at rette leveringsadressen efter dit ønske.

  • Hvornår får jeg min næste levering?

    Din næste levering afhænger af om det er et abonnementsprodukt til 30 eller 60 dage. Vi sender altid nogle dage før din foregående levering slipper op, på den måde løber du aldrig tør for dit produkt.

  • Jeg får leveret for tit?

    Ikke noget problem, tag kontakt til vores kundeservice, og de vil tilrette leveringen så den svarer til dine ønsker.

Betaling

  • Hvordan kan jeg betale?

    Du kan betale direkte på vores hjemmeside med kreditkort eller klarna. Der ud over kan du betale efter levering via bankoverførsel.

  • Hvilke kreditkort kan jeg betale med?

    Vi accepterer følgende korttyper: Dankort, Visa/Dankort, Diners og MasterCard.

  • Har jeg mulighed for at betale, efter at jeg har modtaget min pakke?

    Ja,ved onlinebestilling kan du vælge betaling via Klarna eller få tilsendt faktura, sammen med din bestilling.

  • Hvordan betaler jeg, hvis jeg bestiller via telefon?

    Hvis du vælger at bestille ved at ringe til vores kundeservice, kan vi sende dig et betalingslink via e-mail eller sms, som du kan bruge til at betale din ordre. Du kan også få tilsendt faktura sammen med din ordre, og betale efterfølgende.

  • Hvordan betaler jeg med PayPal?

    Denne betalingsmulighed kan vi desværre ikke tilbyde.

  • Hvordan betaler jeg med Klarna?

    Du vil blive guidet gennem betalingen når du vælger Klarna som betalingsmetode.

  • Kan jeg tilmelde mig en betalingsaftale?

    Ja, såfremt du modtager faktura fra os ifbm din bestilling, kan du tilmelde denne til betalingsservice via din bank.

  • Hvornår hæver i beløbet fra min konto?

    Beløbet hæves først når vi afsender den bestilte vare til dig.

Retur

  • Jeg har modtaget et forkert produkt. Hvad gør jeg?

    Vi er kede af at høre, at du har modtaget et forkert produkt. Kontakt venligst kundeservice på tlf.: 82 30 30 40 eller email: kundeservice@wellvita.dk, og vi vil hjælpe dig.

  • Hvad nu hvis jeg fortryder mit køb?

    Du har altid 14 dages fortrydelsesret på første køb af et produkt. Kontakt venligst vores kundeservice for at få hjælp til proceduren. Bemærk: Fortrydelsesretten gælder IKKE lægemidler. I Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2., nr. 4 og 5 er der ikke fortrydelsesret ved køb af lægemidler.

  • Jeg vil gerne returnere min pakke. Hvordan gør jeg det?

    Hvis du vil returnere den første levering af et produkt på abonnement, så kontakt venligst kundeservice på tlf.: 82 30 30 40. Du kan også benytte returformularen på vores hjemmeside. Du kan kun returnere direkte til os, vi afhenter ikke i pakkeshop eller andet. Benyt gerne PostNord til din returvare.

    Bemærk: Der er ingen fortrydelsesret på 2. eller de efterfølgende leveringer af et produkt på abonnement.

  • Kan jeg returnere lægemidler?

    Nej, fortrydelsesretten gælder ikke for lægemidler. I Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2., nr. 4 og 5 er der ikke fortrydelsesret ved køb af lægemidler.

  • Skal jeg betale for at returnere et produkt?

    Ja, du skal selv betale fragtomkostningen. Gem kvitteringen på at du har returneret varen. Det er dit ansvar at følge op på returneringen af varen. Hvis du ønsker at returnere den første levering af et produkt på abonnement, så kontakt venligst kundeservice på tlf.: 82 30 30 40. Bemærk: Der er ingen fortrydelsesret på 2. eller de efterfølgende leveringer af et produkt på abonnement.

Produkter

  • Jeg har modtaget et forkert produkt. Hvad gør jeg?

    Vi er kede af at høre, at du har modtaget et forkert produkt. Kontakt venligst vores kundeservice på tlf.: 82 30 30 40 eller email: kundeservice@wellvita.dk, og vi vil hjælpe dig.

  • Kan alle tåle produkterne?

    Kosttilskud indeholder som regel noget, som man også kunne få i kosten generelt. De fleste kan tåle kosttilskud uden problemer, men nogle få er overfølsomme over for bestemte fødevarer, og hvis man har et problem af den slags, bør man være forsigtig. I ingredienslisten er alt, hvad produktet indeholder, listet op.

  • Kan jeg bruge kosttilskud sammen med min medicin?

    Hvis du er usikker på, om du kan tage Wellvitas produkter sammen med din medicin, anbefaler vi at du spørger din læge først.

  • Kan jeg dele tabletterne?

    Ja, tabletterne kan deles eller knuses. Nogle tabletter har et overtræk som maskerer smagen, så måske smager produktet stærkt (f.eks. af ingefær), hvis du knuser det. Hvis du har svært ved at sluge tabletten hel, kan du evt. prøve at sluge tabletten sammen med noget der har en tykkere konsistens end vand - f.eks. yoghurt eller en smoothie.

  • Hvornår skal jeg tage mit kosttilskud?

    Hvis der står en anvisning på produktet, bør du følge den. Hvis ikke der står en anbefaling på produktet, kan du tage det når som helst. Det vigtigste er, at du husker at tage produktet hver dag.

  • Kan jeg tage for mange vitaminer?

    Vi anbefaler ikke, at man overdoserer næringsstoffer, men mange vitaminer er vandopløselige og forsvinder hurtigt ud af kroppen. En kortvarig overdosering er sjældent et problem. Er man over 65, bør man ikke få mere end 0,5 mg mangan, og heller ikke vitamin A og zink bør man få for meget af, gennem længere tid. Er du i tvivl om din kombination af produkter, kan du ringe os.

  • Er der laktose i Wellvitas kosttilskud?

    Se ingredienslisten på produktet eller hjemmesiden. Som udgangspunkt er der ikke laktose i vores produkter.

  • Kan der være spor af nødder i produkterne?

    Hvis ikke der nævnes nødder eller "spor af nødder" i ingredienslisten, er der ikke nødder i. Som udgangspunkt er der ikke nødder i vores produkter.

  • Er der gluten i produkterne?

    Se ingredienslisten på produktet eller hjemmesiden. Såfremt der ikke nævnes gluten eller kornprodukter i listen, er produktet glutenfri. Som udgangspunkt er der ikke gluten i vores produkter. BEMÆRK: Meget sensitive allergiker, kan reagere på maltodextrin.

  • Hvornår kan jeg forvente at mit produkt virker?

    Det tager tid inden effekten af et Kosttilskud kan mærkes, og effekten kommer løbende over tid. Som generelt udgangspunkt kan man sige at den endelige effekt mærkes efter ca 10-12 ugers brug.

Andet

  • Hvordan kan jeg kontakte Wellvita?

    Hvis du har brug for vejledning, har spørgsmål, eller har behov for at kontakte os af en anden grund, kan du ringe til vores kundeservice på tlf. 82 30 30 40 i åbningstiden, mandag - fredag mellem kl. 8.00 og 16.00, eller du kan kontakte os via email: kundeservice@wellvita.dk.

  • Hvad er jeres åbningstider?

    Kundeservice er åbent fra 8.00 - 16.00 mandag - fredag. Hvis du ønsker at kontakte os uden for åbningstiden, kan du sende os en email på kundeservice@wellvita.dk. Vi vil vende tilbage til dig den efterfølgende dag - eller mandag hvis du skriver til os i weekenden.

  • Kan jeg købe Wellvitas produkter i fysiske butikker?

    Nej, du kan kun finde og købe vores produkter på vores hjemmeside. Ved at sælge direkte til vores kunder via hjemmesiden er det muligt at tilbyde en bedre pris, fordi vi har fjernet de fordyrende mellemled.

  • Hvordan kan jeg bestille?

    Du kan bestille direkte fra vores hjemmeside, eller du kan bestille ved at kontakte vores kundeservice på tlf.: 82 30 30 40.

  • Hvordan kan jeg afmelde mig nyhedsbrevet?

    Du kan nemt afmelde nyhedsbrevet ved at klikke på linket "Afmeld" i bunden af hvert nyhedsbrev. Følg derefter instruktionerne. Der ud over kan du afmelde på hjemmesiden, eller ved at kontakte kundeservice - så skal vi hjælpe dig.

  • Hvorfor kan jeg ikke besvare emails, som jeg har fået fra Wellvita?

    Nogle af de emails, vi sender, er auto-genererede med "no-reply". Disse emails kan derfor ikke besvares. Du kan i stedet sende email til kundeservice@wellvita.dk.