Handelsbetingelser

Kontaktinformationer

Wellvita ApS
CVR-nr: 32782787
Energivej 4
6700 Esbjerg
Tlf: 8230 3040
Email: kundeservice@wellvita.dk 

Om lægemidler 

Wellvita har Lægemiddelstyrelsens tilladelse til at forhandle visse håndkøbslægemidler. Der gælder særlige regler for salg af håndkøbslægemidler. Der er en 18 års aldersgrænse for køb af svage smertestillende lægemidler, der forhandles i detailhandelen uden for apotekerne. For håndkøbsmedicin, der indeholder acetylsalicylsyre, ibuprofen og/eller paracetamol, de såkaldte svage smertestillende lægemidler, gælder en aldersgrænse på minimum 18 år. Wellvita kan til et hvert tidspunkt afvise en kundes ordre på håndkøbslægemidler, såfremt den samlede ordreafgivelse overstiger 1 pakke pr. 24 timer af lægemidler, som i "Medicinpriser" er mærket HX (f.eks. præparater der indeholder paracetamol og ibuprofen). Bemærk: Lægemidler tages ikke retur, da der gælder særlige kvalitetskrav for lægemidler.  

Ansvar 

Wellvitas produkter lever op til de danske myndigheders krav. Wellvita påtager sig produktansvar over for dig ifølge gældende lovgivning. Wellvitas erstatningsansvar er ved alle erstatningskrav begrænset til et beløb svarende til prisen på den vare, som du har købt.  

Bestilling og levering 

Aftaler med Wellvita ApS indgås på dansk. Wellvita leverer i Danmark, dog ikke Færøerne og Grønland. Du skal være fyldt 18 år for at kunne handle hos os. 

Samtlige priser angives i DKK og er inklusive moms og andre afgifter. Alle forsendelser tillægges porto og forsendelse. Wellvita benytter danske distributører, og du kan forvente at modtage dine produkter i løbet af en til to hverdage.  Har du ikke modtaget din bestilling inden syv hverdage efter din bestilling, beder vi dig kontakte kundeservice på telefon 8230 3040 eller på mail: kundeservice@wellvita.dk. Du kan finde kundeservices åbningstider her: Kontakt os, hvis du har spørgsmål – Wellvita 

Abonnementsservice 

Når du køber et produkt på abonnement, er abonnementet uden binding, opsigelsesperiode eller købsforpligtelse. 

Som en del af vores abonnementsservice, vil vi undervejs i dit abonnement, kontakte dig på telefon og/eller mail, med henblik på at støtte dig i anvendelsen af produktet. Generelt kan man sige om kosttilskud, at for de fleste produkter er det afgørende at produktet tages regelmæssigt og over længere tid, for at opnå den bedste effekt. Hvor lang tid, du skal indtage produktet, kan variere fra produkt til produkt. Vores erfaringer fortæller os, at den største tilfredshed hos vores kunder opnås, hvis de lykkes med at tage produktet regelmæssigt og over længere tid. Undervejs i abonnementet vil vi derfor gerne - som en del af vores service - kontakte dig på telefon og/eller mail med henblik på at støtte dig i anvendelsen af produktet. 

Introduktions- og kampagnetilbud  

Introduktions- og kampagnetilbud gælder kun for nye kunder, eller tilbagevendende kunder der ikke har været kunde de seneste 6 måneder. 

Introduktions- og kampagnetilbud gælder kun på første levering. Efterfølgende leveringer vil blive faktureret til den aftalte abonnementspris. 

Betaling 

Når du bestiller hos Wellvita, vil du blive tilbudt forskellige betalingsmetoder i forbindelse med afslutning af din ordre. Det er kun de tilbudte betalingsmetoder, der kan benyttes. 

Betaling via girokort/faktura 

Når du bestiller en vare hos Wellvita, kan du vælge at modtage en faktura/girokort sammen med din ordre. Du har 14 dages betalingsfrist fra fakturadatoen. 

Du kan betale din faktura her på hjemmesiden.  

Betaling med kreditkort/betalingskort og andre online-betalingsmetoder 

Onlinekøb med betalingskort afsluttes ved 2-faktor-godkendelse: Der er pr. januar 2021 kommet nye EU-regler ved onlinekøb med betalingskort. Det betyder, at køb med betalingskort skal godkendes med enten NemID/MitID eller en engangskode via SMS samt personligt kodeord.  For din sikkerhed er alle transaktioner krypterede Vi garanterer, at dine oplysninger behandles fortroligt. Al information sendes krypteret og er dermed beskyttet.  Vi trækker først beløbet, når din ordre er sendt til dig Såfremt transaktionen godkendes, reserveres beløbet med det samme, og du vil modtage en ordrebekræftelse på e-mail. Beløbet vil blive trukket fra din konto, når vi afsender din ordre. 

Opret betalingsaftale 

Når du i forbindelse med en online bestilling, vælger betaling af et bestilt abonnement, med en af de tilbudte online-betalingsmetoder, giver du samtidig samtykke til, at vi automatisk må trække fremtidige beløb fra den angivne konto. Vi trækker beløbet samme dag, som vi sender leveringen til din angivne adresse.  

Min betaling godkendes ikke 

Såfremt en online-betalingsmetode ikke godkendes, vil dette, samt rettidig betalingsdato, fremgå af den faktura der sendes sammen med din bestilling. Kontakt din bank eller kortudsteder, hvis du har spørgsmål til dette.  Hvis der sker en fejl, eller betalingen afbrydes, vil ordren ikke gå igennem. Er du i tvivl, om din ordre er gået igennem, beder vi dig kontakte kundeservice på telefon 8230 3040 mandag til fredag mellem klokken 8 og 16. 

Stop af betalingsaftale 

Når du opsiger dit abonnement, stopper vi den automatiske betaling af abonnementet. Det betyder, at du ikke behøver foretage andet end at opsige din levering.  

Opsigelse af abonnement: 

Du kan opsige dit abonnement her, eller ved at kontakte kundeservice på telefon 8230 3040. 

Manglende betaling 

Udebliver en betaling, fremsender vi betalingspåmindelse/rykker til dig. Hvis du har oplyst mailadresse til os, vil den første påmindelse blive sendt til angivne mailadresse.  Anden og sidste rykkerskrivelse, som er et inkassovarsel, sendes med brev. Begge rykkere pålægges rykkergebyr på 99 kr. i overensstemmelse med dansk ret. Hvis betaling efter inkassovarsel ikke er os i hænde senest på forfaldsdatoen, forbeholder vi os retten til, uden yderligere varsel, at overgive sagen til inkassoinddragelse. Vi gør opmærksom på, at der vil tilkomme ekstra gebyrer ved inddrivelse gennem inkassobureau.  

Prisændringer 

Wellvita har ret til at ændre prisen på produkter, som følge af inflation eller hvis formålet er at imødekomme stigning i eksterne omkostninger i forbindelse med transport, råvarer samt produktionsomkostninger, så som lønninger, varme, vand og el m.v.  

Skulle prisen på det/de produkt(er) du har på abonnement stige, sender vi dig en e-mail eller brev om dette. Hvis du ikke kan acceptere ændringerne, kan du opsige dit abonnement inden ændringen træder i kraft. Det vil fremgå af mailen/brevet, hvornår ændringen træder i kraft.  

Wellvita kan ændre i gældende handelsbetingelser såfremt der indføres ændringer i betingelserne for din aftale. I det tilfælde informerer vi dig på e-mail eller brev. Hvis du ikke kan acceptere ændringerne, kan du opsige dit abonnement inden ændringen træder i kraft. Det vil fremgå af mailen/brevet, hvornår ændringen træder i kraft. 

Fortrydelsesret 

Vi tilbyder 14 dages fortrydelsesret på et enkeltkøb af kosttilskud. Ved køb af kosttilskud på abonnement, har du ligeledes 14 dages fortrydelsesret, dette gælder udelukkende på den første levering.  

Ved et abonnementsprodukt, er efterfølgende leveringer ikke omfattet af fortrydelsesretten. Ønsker du at holde pause, udskyde en levering eller opsige din aftale om abonnement, skal du meddele Wellvita dette, så sørger vi for at rette leveringen til, som ønsket. Afmelding kan ske ved henvendelse til kundeservice på telefon 8230 3040, mail: kundeservice@wellvita.dk eller på www.wellvita.dk.  

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selv om de er købt i én ordre. Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne for købet retur, hvis du fortryder en del af eller hele dit køb. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Når det drejer sig om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis, gælder fristen fra den dag, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.  

Særligt for håndkøbslægemidler 

I henhold til lovgivningen må der ikke sælges lægemidler, som er returneret fra en anden kunde. Disse skal bortskaffes. Vi betragter derfor håndkøbslægemidler for 100 % værdiforringede fra det øjeblik, du modtager varen og disse omfattes derfor ikke af fortrydelsesretten.   

Brug af fortrydelsesretten 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail til: kundeservice@wellvita.dk, telefonisk på: 82 30 30 40 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.   Du skal vedlægge oplysninger om den ordre du ønsker helt eller delvist at returnere. Dette kan være faktura eller kopi af denne. Eller minimum to af følgende oplysninger: webordrenummer, fakturanummer, adresse, telefonnummer eller navn oplyst ved bestilling. 

Ved returnering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har ansvaret for varerne, indtil vi har modtaget og godkendt din returnerede vare. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace-nummer. 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Returnering 

Varer returneres/afleveres til: 

Wellvita ApS Energivej 4 6700 Esbjerg 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Returneres produkter med for lidt porto, forbeholder Wellvita sig retten til at opkræve dig for den manglende porto. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, eller pakker som skal afhentes i pakkeshop.  

Varens stand ved returnering 

Vi tager ikke produkter retur, der har været brug eller hvor plomberingen er brudt. Ved produktets returnering, vurderer vi om produktets værdi er forringet. En evt. værdiforringelse vil blive modregnet i tilbagebetalingen af produktet. 

Det må forventes at varen tilskrives en 100% værdiforringelse i tilfælde hvor varen er beskadiget, da du havde ansvaret for den, eller du har håndteret varen på en anden måde, end det var nødvendigt for at kunne fastslå produktets art, egenskaber og den måde produktet fungerer på. 

Refusion af udgifter 

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret og opfylder krav om varens stand i forbindelse med returneringen, refunderer vi betalinger forbundet med det produkt du returnerer, herunder leveringsomkostninger. Refusionen foregår uden unødig forsinkelse, og under alle omstændigheder, senest 14 dage fra den dato, hvor vi har fået din pakke retur, eller vi på anden måde er informeret om din fortrydelse af den indgåede aftale. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.  Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.  

Reklamationer 

Ved reklamationer gælder købelovens mangels- og reklamationsregler. Du har 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at hvis varen er behæftet med en mangel, kan du enten få varen ombyttet eller pengene tilbage - afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten begrænses af varens naturlige holdbarhed.  Du skal reklamere hurtigst muligt, efter at du har opdaget en fejl/mangel. Kontakt kundeservice enten pr. mail på kundeservice@wellvita.dk eller via telefon på 8230 3040. Du kan også benytte denne reklamationsformular.  Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger for at sende varen retur til os, ifølge gældende priser. Er reklamationen ikke berettiget, skal du selv betale alle fragtomkostninger. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage samt at få en kvittering for afsendelse. Du har ansvaret for pakken/varen indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inklusive oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace-nummer. Vi modtager ikke pakker/breve sendt pr. efterkrav eller til afhentning i pakkeshop. 

Klagemuligheder 

Såfremt det ikke lykkes os at finde en løsning ved uoverensstemmelse og du ønsker at klage, kan du sende din klage til: 

Klageadgang 

Nævnenes Hus Toldboden, 2 8800 Viborg www.naevneneshus.dk  Hvis din klage drejer sig om eksempelvis fejludlevering af medicin eller mangelfuld rådgivning om lægemidler, kan du indgive en klage til:  

Styrelsen for Patientsikkerhed 

Islands Brygge 67 2300 København S Telefon: 72 28 66 00 E-mail: stps@stps.dk 

Klageadgang inden for EU 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr   

Databehandling 

Når du køber et produkt på hjemmesiden, indsamler vi oplysninger om dig. Der er tale om navn, adresse, e-mailadresse, telefonnr., oplysninger om hvilke produkter du køber og eventuelt har returneret. Oplysningerne indsamles med det formål at kunne levere produkterne til dig. For yderligere information se Wellvitas privatlivspolitik

Standardfortrydelsesformular 

Her kan du finde vores standardfortrydelsesformular